Kampkrant

DagelYkse Ysselgroep

Een fantastisch tijdschrift voor IJsselgroep-tovenaars en thuisblijvers

Jaargang 76
Laatst aangepast op juli 6, 2021

Woensdag WATERBAD

Vandaag zijn we met de hele school naar een of ander waterbad midden in het verboden bos geweest. Net als dreuzelkinderen hebben we ons ontzettend vermaakt. ‘’sommige uitvindingen van die dreuzels zijn zo gek nog niet’’ Aldus de hoofdmeester Rudolfus. Volgens de Bezweringen leraar had dit ook met een simpele spreuk op het eigen kampterrein gemaakt kunnen worden. ‘’Maar dan trekken we te veel aandacht van alle dreuzels die momenteel ook kamp hebben op dat terrein’’.  Ook waren er een hele hoop andere scoutinggroepen van hetzelfde kampterrein aanwezig. Dit waren dreuzelgroepen en de jonge heksen en tovenaars hebben deze voor dreuzelkunde van een veilige afstand kunnen bestuderen in hun natuurlijke habitat.

DINSDAG HIKEDAG

De jonge en niet zo jonge tovenaars en heksen van Zweinstein hebben een hike gelopen. Hierbij zijn ze langs verschillende posten gekomen waar ze hun tovertalenten goed konden laten zien. De welpen hebben een dreuzelspel genaamd minigolf gespeeld. ‘’Ik heb extra punten verdient voor mijn huis door een hole in one te slaan’’ aldus Quinten. De scouts hebben een wat langere route gelopen en hebben het huis van de oude dreuzelkoningin van alle kanten kunnen bekijken. Hierna zijn beide groepen helaas de weg kwijt geraakt en zijn ze via dreuzel wagens weer veilig thuis gebracht. De explorers hebben als echte ontdekkingsreizigers (dat doen dreuzels dus zonder te verdwijnselen) door de Loosdrechtse plassen gewandeld. Door een aantal zweefspreuken uit te voeren konden ze zo gemakkelijk over alle waterplassen heen.

Aankomst nieuwe tovenaars van Zweinstein

Gelukkig alle jonge tovenaars en heksen zijn veilig op Zweinstein aangekomen met de trein. Na een korte, de jonge heksen en tovenaars vonden hem veel te lang, overstap en een lekker versnapering zijn alle bedjes opgemaakt en alle uilen neergestreken in de uilentoren. Dit jaar zijn er wel veel dreuzels op het terrein rondom de school aanwezig. Dit komt omdat al deze dreuzelkinderen een zomerkamp hebben. De school heeft speciale anti-dreuzel bezweringen rond het gebouw geplaatst zodat deze niet het gebouw zelf kunnen binnenkomen. Wij wensen de nieuwe leerlingen een heel fijn kamp!

Gratis zonko's bij scoutshop

Gratis bij de ScoutShop: Zonko's! Als dat niet smullen wordt! Vraag de medewerkers van de ScoutShop voor meer informatie.

Let op: Zonko's zijn verslavend lekker!

Spreuk van de dag

Riddikulus

Deze spreuk verandert boemannen van iets engs naar iets grappigs. Een boeman is voor iedereen anders – het verandert in je grootste angst.

Het weer

de geheime woordzoeker

Kun jij alle verborgen woorden vinden in deze woordzoeker?

Premier van de toverkunst onthult!

De Premier Toverkunsten Murk Ratte heeft exclusief aan deze krant bekend gemaakt dat Vanaf volgend schooljaar dreuzelkinderen een zomercursus aangeboden krijgen om zich te kunnen inburgeren in de toverwereld.

,,We hebben de afgelopen jaren gemerkt dat het voor kinderen van dreuzelouders moeilijk wennen is aan de toverwereld. Deze kinderen beginnen dus eigenlijk al met een achterstand.”, aldus Murk Ratte.

“Ik als groot vertegenwoordiger van de dreuzels binnen de tovergemeenschap ben zeer blij met deze ontwikkeling.”, zegt onze oud dreuzelvertegenwoordiger Arthur Wemel, “ik ga samen met andere dreuzel vertegenwoordigers deze cursus ontwikkelen.” Wij van deze krant zijn erg benieuwd wat er allemaal gaat voorkomen in deze cursus. We gaan het zien!

Nieuw troephuis wordt indoor zwerkbalveld

Omdat het de afgelopen jaren zo warm is in de zomer heeft Scouting IJsselgroep besloten om van hun nieuwe Troephuis een  Zwerkbal trainingsveld te maken, voorzien van airconditioning.

“Dit trainingsveld is een goede aanvulling op ons huidige spelaanbod, hiermee trekken we meer leden aan en kan het ook door de week ingezet worden.”, aldus de huidige voorzitter N.M., “Er kan nu zelf in de regen en storm geoefend worden zonder de kans te lopen geraakt te worden door bliksem”. Wij hebben alvast een kijkje genomen binnen. Er is een bezemstalling met verwarming zodat de bezems straks vliegklaar staan en voorverwarmd gebruikt kunnen worden. Ook is er natuurlijk een open haard aanwezig, om zo makkelijk te kunnen Haardreizen naar andere zwerkbalverenigingen.

- ADVERTENTIES -

DE HELE DAG AFWASSEN

Verdien bonuspunten voor je huis door te helpen met afwassen in de Staftent in Baarn!

stelen met korting

Alleen vandaag haal je bij de Wegisweg bezemstelen met 50% korting!

Pas op voor dooddoeners

Dooddoeners zijn onder ons! Waarschuw het Ministerie van Toverkunst bij verdacht gedrag!

RECEPT: Zweinsteins Pompoensoep

Ingrediënten
1 grote ui
2 lepels olie
500 gram pompoen
750 ml water
40 gram havervlokken of 30 gram tarwemeel
Fijngesneden peterselie (naar smaak)
Geraspte kaas
Broodcroutons

Bereidingswijze

• Maak de ui schoon en snipper de ui. Laat de ui in olie lichtbruin bakken
  • Schil de pompoen en snijdt deze in blokjes.
  • Kook het water. Voeg de pompoenblokjes en de ui toe aan het water.
  • Kook het mengsel ongeveer 20 minuten en roer het goed door.
  • Voeg al roerend de havervlokken of het met koud water aangemengde meel toe. Laat dit 5 minuten doorkoken.
  • Maak de soep op smaak met peterselie of kaas. Voeg ook de broodcroutons toe, als je deze lekker vindt.

POTTERPUZZEL