IJsselboek

Inleiding

Scouting IJsselgroep heeft te maken met het Huishoudelijk Regelement van Scouting Nederland (HHR-SN). Hierin staan allemaal afspraken beschreven met betrekking tot je lidmaatschap bij Scouting. Word je lid van Scouting IJsselgroep, dan word je ook lid van Scouting Nederland en zodoende onderschrijf je ook het HHR-SN.

Binnen Scouting IJsselgroep hebben wij ook afspraken gemaakt. Denk hierbij aan contributie, kleding, financiën, declaraties, functieprofielen van kaderleden, lidmaatschap en verhuurvoorwaarden. Een groot deel van deze afspraken bestaat alleen mondeling. Dit kan soms lastig zijn. De vereniging is aan het groeien (in aantal leden én aantal kaderleden), mondelinge afspraken worden daardoor lastig af te stemmen. Het wordt daarom belangrijk afspraken te maken deze ook vast te leggen.

Het Huishoudelijk Regelement van Scouting Nederland (HHR-SN) geldt ook voor Scouting IJsselgroep. Het huishoudelijk regelement van Scouting IJsselgroep (hierna genoemd IJsselboek) bevat een aanvulling op het HHR-SN en mag gewijzigd worden door het groepsbestuur als hierover rechtsgeldig wordt gestemd.

Afbakening

Elke vijf jaar wordt het IJsselboek opnieuw geüpdatet. Dat houdt in dat:
Het plan wordt herijkt met het HHR-SN;
Elk lid van Scouting IJsselgroep de mogelijkheid krijgt een voorstel te doen om iets te wijzigen, toe te voegen of te laten verwijderen in het IJsselboek;
Het bestuur controleert of de inhoud van het IJsselboek up-to-date is, of dat er aanpassingen nodig zijn.
De uitvoering van de genoemde punten wordt verzorgd door de voorzitter. Aanpassingen aan het IJsselboek worden voorgelegd aan de Groepsraad en na goedkeuring doorgevoerd.

Subdocs recent activity