Eieren zoeken in Gorssel

Gorssel – Inwoners uit Gorssel kunnen tijdens het Paasweekend paaseieren zoeken in hun eigen buurt. Deze worden door scouts van Scouting IJsselgroep verstopt door het hele dorp. De locaties van de 50 eieren zijn te vinden via de website van de vereniging. Met behulp van een QR-code kunnen de eieren ‘gepakt’ worden. Deelnemers maken kans op leuke prijzen. Aanmelden kan via de website van de vereniging, www.scouting-ijsselgroep.nl/pasen.

Scouts van Scouting IJsselgroep verstoppen de 50 eieren. Eieren bevatten een QR-code, welke te scannen is met een mobiele telefoon. Door meer eieren te vinden, krijg je meer eieren te zien op een kaart. De activiteit loopt van vrijdag 2 april om 09:00 uur tot maandag 5 april om 16:00 uur. Na afloop worden de winnaars bekend gemaakt.

Het Paasweekend is hét moment om weer naar buiten te gaan bij Scouting. Helaas kunnen de jaarlijkse HIT-kampen tijdens Pasen niet doorgaan. Scoutinggroepen door heel Nederland organiseren daarom andere activiteiten. Scouting IJsselgroep vindt het belangrijk dat iedereen naar buiten gaat en betrekt hier graag het hele dorp bij. Organisator Tristan: “Met deze activiteit willen we iedereen stimuleren even lekker naar buiten te gaan en om een mooie wandeling te maken. Met deze activiteit maken we het rondje door je buurt avontuurlijker!”

Bakkerij Terpstra ondersteunt de activiteit en stelt voor de drie beste teams overheerlijke chocolade-eieren beschikbaar. Ook kantoorboekhandel Bechtle stelt het initiatief ook op prijs en zorgt voor een leuke verrassing voor de winnaar.

Meer informatie over de activiteit is te vinden via de website van de vereniging: www.scouting-ijsselgroep.nl/pasen.