Rotary Gorssel steunt bouwplan Scouting met €4.000

Rotary Gorssel steunt de bouw van het nieuwe clubhuis van Scouting IJsselgroep Gorssel. De lokale Rotarians besloten een bedrag van €4.000 beschikbaar te stellen om de bouw van het nieuwe clubhuis aan de Kwekerijweg mede mogelijk te maken. Door de steun van deze en andere sponsoren kan het bouwproject binnenkort beginnen.

Volgens voorzitter Joost Snoep van Rotary Gorssel was het niet moeilijk om in zijn club de handen op elkaar te krijgen voor het project. “De scouting doet immers veel voor de lokale jeugd en kan een stevige steun in de rug gebruiken. Wij ondersteunen de ambitieuze bouwplannen graag met onze bijdrage, vanuit ons Rotary-motto ‘Service above Self’.” Niels Meijerink, voorzitter van IJsselgroep Gorssel: “Dit is een ontzettend mooi gebaar. Wij waarderen het zeer dat Rotary Gorssel ons helpt bij het duurzaam vervullen van onze rol binnen Gorssel en omgeving.”

De lokale Rotaryclub heeft in het afgelopen jaar door de Covid-19 beperkingen weinig aan fondsenwerving kunnen doen. Zo moesten de inmiddels landelijk bekende Spieren voor Spieren Rally en de Rotary Kidsrun noodgedwongen worden uitgesteld. De jaarlijkse wijnactie ging wel door en de club besloot een groot deel van opbrengst te gebruiken om de bouw van het Scouting-clubhuis te steunen.