Voor het eerst op scoutingkamp

Het is vrijdagavond 29 maart 2019. Gewoonlijk hebben de welpen van Scouting IJsselgroep pas op zaterdag­middag ‘opkomst’. Dit weekend is dat echter anders, want de welpen hebben weekendkamp! Een nachtje slapen op een luchtbed of matje in het gebouw, of voor de échte bikkels in een tent. ’s Avonds een smokkelspel spelen in het bos en marsh­mallows bakken boven het kampvuur.

Beetje spannend

Best spannend, voor de eerste keer op scoutingkamp. Voor Quinten, 7 jaar, is dit het eerste kamp. Hij vindt het wel een beetje spannend. Hij is erg benieuwd wat er ‘s avonds op de planning staat.

Spelle­tjes in het donker met al die zaklampen is wel een beetje spannend!

Quinten, 7 jaar

Voorbereiding

Het weekendkamp is een voorbereiding voor het jaarlijkse Hemelvaart­kamp in mei. Tijdens dit voorbereidende kamp wordt wat extra aandacht aan het thema ‘Robin Hood’ besteed. Zodra de slaapspullen liggen, wordt daarom de echte Disneyklassieker Robin Hood gekeken. Natuurlijk onder het genot van een hapje en wat te drinken. Na de film wordt een favoriet smokkelspel, genaamd ‘Boeren en Piloten’ gespeeld. En als afsluiter van de avond een lekker warm kampvuur met heerlijke marshmallows.

De tijd vliegt

De volgende morgen gaat de wekker weer op tijd af. Tijd voor een goed ontbijtje! Daarna gaan de welpen aan de slag met het vaardigheidsinsigne van hun keuze. Een van de welpen is bezig met het insigne ‘Sport en Spel’ en legt daarom een spel uit aan de rest van de welpen. De tijd vliegt voorbij en het is al snel 12.00 uur. Tijd om naar huis te gaan.
De welpen hebben zo alvast een beetje kunnen wennen hoe het is om op Scoutingkamp te gaan. Tijdens het Hemelvaartweekend 2019 gaan ze op kamp naar een scoutinggebouw in Heerde.