We gaan op zomerkamp!

Het leek even lastig te worden… op zomerkamp gaan. Maar het is de leiding toch gelukt: we gaan op zomerkamp!! Helaas kan het geplande jubileumkamp in Baarn niet doorgaan i.v.m. de corona-maatregelen. Vanzelfsprekend is de leiding niet voor één gat te vangen en zijn zij op zoek gegaan naar een tweetal nieuwe kampeerterreinen. Op deze manier kunnen de corona-regels makkelijker nageleefd worden.

Kampeerterreinen in Loenen en Den Ham

Om een tof zomerkamp op poten te kunnen zetten was de leiding op zoek naar kampeerterreinen waar in ieder geval ruimte is voor kamperen, outdoor cooking en Scoutingactiviteiten. En dat is gelukt! De welpen houden hun zomerkamp in Loenen en de scouts en explorers gaan naar Den Ham. De kampen vinden plaats van zondag 19 t/m woensdag 22 juli.

Gebroeders Grimm

Scouting zou Scouting niet zijn als er geen thema wordt verbonden aan een kamp. Ook dit zomerkamp zal een thema de rode draad vormen tijdens het programma. Ditmaal een sprookjesachtig thema, namelijk “De Gebroeders Grimm”! Wie zouden er langs komen tijdens het kamp; Sneeuwwitje, Doornroosje of misschien toch IJzeren Hans?!

Voorbereiding kamp

De welpen hebben inmiddels de officiële kampbrief ontvangen en voor de scouts en explorers zal deze op korte termijn volgen. De leiding is al enkele weken aan het voorbereiden willen graag het laatste weekend voor het kamp gebruiken om de laatste puntjes op de spreekwoordelijke i te zetten. Om deze reden zijn er dat weekend geen opkomsten. Geeft de deelnemende welpen, scouts en explorers mooi even de tijd om alle spullen van de paklijst bij elkaar te zoeken! Heb je iets niet? Meld het dan even bij de leiding, misschien kunnen zij je helpen. Samen gaan we er een fantastisch zomerkamp van maken. De leiding heeft er in ieder geval al enorm veel zin in!