Tijdens de opening van het nieuwe Troephuis heeft Burgemeester Sebastiaan van ’t Erve een Koninklijke Erepenning uitgereikt aan de vereniging. Een Koninklijke Erepenning is een ereteken, dat kan worden verleend aan verenigingen, stichtingen of instellingen die het vijftigjarig bestaan of een volgend veelvoud van vijfentwintig jaar vieren. Het symboliseert het respect en de waardering van de Koning voor de bijzondere verdiensten van de ontvanger. Scouting IJsselgroep ziet de toekenning van de Koninklijke Erepenning als een waardering voor iedereen, die zich tot nu toe heeft ingezet voor de activiteiten van de vereniging waarmee sociaal-maatschappelijke waarde voor Gorssel en omgeving wordt geleverd. Tegelijk is die waardering een inspiratie en stimulans voor de huidige en volgende generaties om deze activiteiten te blijven organiseren.