Afgelopen zaterdag 19 september was het feest bij Scouting IJsselgroep, want het was alweer 75 jaar geleden dat Wim Schekman de eerste ‘Scouting­opkomst’ organiseerde bij de muziek­tent achter De Roskam. Om dit te vieren werd er door de Scoutinggroep wederom een opkomst gehouden die van start ging op de Roskam­weide. Na de opening werden er eerst nog een aantal leden gehuldigd, met als uitschieter Tonny Wunderink: hij ontving de versierselen voor 60 jaar lidmaatschap. Na deze plechtigheden was het natuurlijk tijd voor taart, want ‘wie jarig is trakteert’.

Vervolgens gingen de welpen, scouts en explorers ‘op hike’, waarbij ze onderweg langs verschillende posten kwamen. Zo moesten ze bijvoorbeeld laten zien dat ze vlot en op een duurzame manier een vuurtje konden maken en dat ze binnen 1 minuut een tent konden opzetten. Rond 16.00 uur was iedereen terug op eigen terrein aan de Kwekerijweg en was het tijd voor nog een memorabel moment: de aftrap van de verbouwing van het clubgebouw het ‘Troephuis’.