Jotihunt

Dit is een jaarlijkse interactieve vossenjacht voor scoutinggroepen die wordt georganiseerd door een organisatieteam bestaande uit enthousiaste vrijwilligers. Bij dit evenement jagen (‘hunten’) de deelnemende scoutinggroepen op vossenteams. De vossenteams, bestaande uit drie personen, verplaatsen zich door Gelderland. De locatie van de vossen wordt via hints bekend gemaakt via de spelsite, het is aan de deelnemende scoutinggroepen om deze hints te ontcijferen en zo een informatie te krijgen over de locatie en looproute van de vossenteams, hierbij is het doel om de vossenteams te kunnen vinden (‘hunten’). Vossenteams bewegen zich langs deelnemende scoutinggroepen met als doel bij deze groep een tegenhunt te plaatsen. Naast het oplossen van hints en het jagen op de vossenteams krijgen de deelnemende scoutinggroepen opdrachten om uit te voeren. Geslaagde hints en het insturen van opdrachten leveren punten op.

Data

  • 30 september, 19:30 – 21:30 uur: Voorbereidende opkomst
  • 7 oktober, 19:30 – 21:30 uur: Opdracht (optioneel)
  • 14 oktober om 19:30 uur – 16 oktober om 15:00 uur: Jotihunt

Thema

Thema is Harry Potter! Heb je iets wat met Harry Potter te maken heeft (heksenkleding, bezem), of Halloweenmateriaal? Neem dit dan mee!

Locatie

Scouting IJsselgroep

Kwekerijweg 5

Gorssel

Kosten

Kosten voor de Jotihunt bedragen € 40 per deelnemer. Deze kosten zijn iets hoger dan vorige keer. Een groot deel van deze kosten bestaat uit benzinekosten, dus minder rijden zorgt voor een lager kampgeld!

Benzinekosten€ 500
Voeding€ 350
Inschrijving€ 25
(Knutsel)materiaal & serverkosten€ 100
Insignes€ 90
Onvoorzien (~10%)€ 100
Totaal€ 1165 (à ongeveer 30 personen = 40 p.p.)

Ondanks de (relatief) hoge kosten, hopen wij dat iedereen mee kan doen aan de Jotihunt. Mocht dit niet lukken, neem dan even contact op met je leiding.

Regels

Eten & drinken

  1. Geen eten en drinken bij de computers, tenzij het je eigen is, dit op eigen risico.
  2. Koffie: (bege)leiding zet koffie, na het avondeten wordt niet zonder toestemming meer koffie  gedronken door jeugdleden.
  3. Energiedrank is verboden, sportdrank een goed alternatief.
  4. Standaard ontbijt/lunch (waaronder tosti’s) wordt vanuit het kampbudget geregeld, ook thee, frisdrank en wat te snacken wordt hiervan verzorgd.
  5. Geen alcohol tijdens de Jotihunt. Op vrijdagavond maximaal twee biertjes (pas na alle voorbereidingen), zodat iedereen zaterdagochtend fris en fruitig is.
  6. Geen 18? Geen druppel!

Hunten

  1. Je auto beschikt over herkenningscodes zoals beschreven op de Jotihunt website.
  2. Zorg voor voldoende proviand/water in de auto, je kan best een tijd onderweg zijn voordat je weer bij het clubgebouw terugkomt.
  3. Wat lekkers halen is voor eigen kosten en kan niet worden gedeclareerd.
  4. Hou rekening met je eigen rust & slaap.
  5. Onnodig rondjes rijden zorgt voor hoger kampgeld. Doe dit dus niet.

Rijden

  1. Wil je graag rijden? Dan heb je rijervaring nodig. Rijden tijdens een Jotihunt is namelijk best intensief, en vraagt meer aandacht en ervaring dan normaal.
    1. Foto-opdracht/normale opdracht: minimaal 1 jaar in het bezit van een autorijbewijs.
    2. Hunten overdag (08:00 – 19:00): Minimaal 2 jaar in het bezit van een autorijbewijs.
    3. Hunten ‘s nachts (19:00 – 08:00): Minimaal 3 jaar in het bezit van een autorijbewijs + een eerdere editie overdag hunten als bestuurder.

Voor al het bovenstaande geldt dat de auto waarmee gereden wordt een inzittenden verzekering heeft! Indien dit niet het geval is mag er niet met deze auto worden gereden!

  1. Er wordt gereden in koppels van 2 à 3 mensen per auto (inclusief chauffeur).
  2. Wanneer er ’s nachts (na 00:00) wordt gereden is het verplicht om vooraf een aantal uur rust te nemen/te slapen. De bestuurder slaapt in ieder geval genoeg om voldoende uitgerust de weg op te gaan.
  3. Wil je langer dan 1 tijdblok rijden? Geef dit dan van tevoren aan bij de coordinator. Tijdens het hunten je planning wijzigen, schopt ook de andere planningen in de war. Neem ook maar één bijrijder mee, dan houden we mensen over op de thuisbasis.

Slapen

  1. Er zijn drie ruimtes, met verschillende rustmomenten. Rond het clubhuis van de Kompasnaald is het altijd rustig.
    • Scoutslokaal: 19:00 – 23:30 (Nachtstrijders 1 vertrekt om 00:00)
    • Welpenlokaal: 22:00 – 03:30 (Nachtstrijders 2 vertrekt om 04:00)
    • Sherpalokaal: 00:00 – 07:00 (Dagstrijders)
  2. Heb je je ingeschreven om te gaan slapen op een bepaalde tijd? Doe dit dan ook op de afgesproken tijd, dit voorkomt onnodige in/uitloop in de ruimtes waar anderen al liggen te slapen.
  3. Wanneer mensen gaan slapen worden zij niet meer uit bed gehaald, ook als dat betekent dat een opdracht niet kan worden behaald.
  4. Als je een nacht wil doorhalen mag dat, denk hierbij wel aan of je hier tegen kan en of je dan ook productief bent gedurende de zondag. Liever 4 uur slaap en een frisse wind op de zondagochtend dan geen slaap en op de achterbank in slaap vallen.
  5. Op tijd wakker worden is je eigen verantwoordelijkheid, zet een wekker of spreek met de mensen in je slaapruimte af dat als iemand moeilijk wakker wordt dat jullie elkaar wakker maken.

Overige

  1. Hang themakleding weer terug waar je het vandaan hebt, en ga hier vooral netjes mee om.
  2. Mocht je iets meenemen voor een opdracht/foto opdracht, meldt dit even bij de coördinator (Linde, Steven, Claudien of Jeroen).
  3. Er komt een corveelijst te hangen, voer je taken hiervan vooral uit want je moeder is er niet om de zooi achter je reet op te ruimen.
  4. Uitlenen van je eigen materiaal is op eigen risico, zorg ervoor dat je dit goed markeert zodat het duidelijk is wat van jou is. En zoals altijd geldt: “als je niet wil dat het kapot gaat, neem het dan niet mee naar scouting”.