Rohan en Jente naar Korea

Wij zijn Rohan (15) en Jente (13) en zijn beide lid van Scouting IJsselgroep Gorssel en we gaan volgend jaar naar een megagroot kamp in Zuid-Korea 🇰🇷, de World Jamboree. Een kamp met 40.000 scouts in de leeftijd van 11 tot 17 jaar van over de hele wereld komen elkaar daar tegen.
Volg onze reis via Facebook en Instagram.

Onze voorbereidingen zijn al in volle gang. Via scouting natuurlijk, maar ook privé zijn we er erg druk mee. Koreaans leren en zelf geld verdienen om de reis te kunnen bekostigen. Hiervoor verkopen we zelfgemaakte kaarsen.

World Jamboree 2023 in Zuid Korea

Een World Scout Jamboree is een evenement dat eens in de 4 jaar wordt gehouden ergens op de wereld. In augustus 2023 wordt de WSJ gehouden in SaeManGeum in Korea. Op die plek komen dan meer dan 40.000 scouts van over de hele wereld bij elkaar om de wereld in het “klein” te beleven. Een scout heeft maar 1 keer in zijn leven de kans om als deelnemer naar een WSJ te gaan, je moet namelijk tussen de 14 en 18 jaar oud zijn ten tijde van de WSJ.

Video World Jamboree 2023

Ervaringsdeskundigen

Zelf geld verdienen

De deelname aan de World Scout Jamboree kost veel geld (€ 4.225,-), maar… als deelnemer krijg je er ook heel veel voor terug: Alles is immers inbegrepen. De hele voorbereiding, een kledingpakket, de reis naar Zuid-Korea, een voorreis in Zuid-Korea, de World Scout Jamboree zelf en een herinnering en reünie achteraf.

Rohan en Jente zijn een paar jaar aan het sparen. Het doel is om zoveel mogelijk zélf bij elkaar te sparen, door het doen van klusjes en kaarsenverkoop. Steun jij Rohan en Jente?